The Washington Post

American daily newspaper

The Washington Post
Democracy Dies in Darkness
The Logo of The Washington Post Newspaper.svg
border
Front page for June 10, 2020
TypeDaily newspaper
FormatBroadsheet
Owner(s)Nash Holdings
Founder(s)Stilson Hutchins
PublisherFred Ryan[1]
Editor-in-chiefSally Buzbee
Staff writers~1,050 (journalists)[2]
FoundedDecember 6, 1877; 144 years ago (1877-12-06)
LanguageEnglish
Headquarters
  • 1301 K Street NW
  • Washington, D.C., U.S. 20071[3]
CountryUnited States
Circulation159,040 Average print circulation[4]
ISSN0190-8286
OCLC number2269358
Websitewww.washingtonpost.com Edit this at Wikidata

The Washington Post (also known as the Post[5] and, informally, WaPo) is an American daily newspaper published in Washington, D.C. It is the most-widely circulated newspaper within the Washington metropolitan area[6][7] and has a large international audience. Daily broadsheet editions are printed for D.C., Maryland, and Virginia.

The newspaper has won the Pulitzer Prize 65 times for its work,[8] the second-most of any publication (after The New York Times).[9] It is considered a newspaper of record in the U.S.[10][11][12] Post journalists have also received 18 Nieman Fellowships and 368 White House News Photographers Association awards.[13][14] The paper is well known for its political reporting and is one of the few remaining American newspapers to operate foreign bureaus.

The Post was founded in 1877. In its early years, it went through several owners and struggled both financially and editorially. Financier Eugene Meyer purchased it out of bankruptcy in 1933 and revived its health and reputation, work continued by his successors Katharine and Phil Graham (Meyer's daughter and son-in-law), who bought out several rival publications. The Post's 1971 printing of the Pentagon Papers helped spur opposition to the Vietnam War. Subsequently, in the best-known episode in the newspaper's history, reporters Bob Woodward and Carl Bernstein led the American press's investigation into what became known as the Watergate scandal, which resulted in the 1974 resignation of President Richard Nixon. The advent of the internet expanded the Post's national and international reach. In October 2013, the Graham family sold the newspaper to Nash Holdings, a holding company owned by Jeff Bezos, for $250 million.[15][16]

Overview

The previous headquarters of The Washington Post on 15th Street NW in Washington, D.C.

The Washington Post is regarded as one of the leading daily American newspapers[17] along with The New York Times, the Los Angeles Times, and The Wall Street Journal. The Post has distinguished itself through its political reporting on the workings of the White House, Congress, and other aspects of the U.S. government. It is considered a newspaper of record in the U.S.[10][11][12]

Unlike The New York Times and The Wall Street Journal, The Washington Post does not print an edition for distribution away from the East Coast. In 2009, the newspaper ceased publication of its National Weekly Edition (a combination of stories from the week's print editions), due to shrinking circulation.[18] The majority of its newsprint readership is in the District of Columbia and its suburbs in Maryland and Northern Virginia.[19]

The newspaper is one of a few U.S. newspapers with foreign bureaus, which are located in Baghdad, Beijing, Beirut, Berlin, Brussels, Cairo, Dakar, Hong Kong, Islamabad, Istanbul, Jerusalem, London, Mexico City, Moscow, Nairobi, New Delhi, Rio de Janeiro, Rome, Tokyo and Toronto.[20] In November 2009, it announced the closure of its U.S. regional bureaus—Chicago, Los Angeles and New York—as part of an increased focus on "political stories and local news coverage in Washington."[21] The newspaper has local bureaus in Maryland (Annapolis, Montgomery County, Prince George's County, and Southern Maryland) and Virginia (Alexandria, Fairfax, Loudoun County, Richmond, and Prince William County).[22]

As of May 2013[update], its average weekday circulation was 474,767, according to the Audit Bureau of Circulations, making it the seventh largest newspaper in the country by circulation, behind USA Today, The Wall Street Journal, The New York Times, the Los Angeles Times, the Daily News, and the New York Post. Although its circulation (like almost all newspapers) has been slipping, it has one of the highest market penetration rates of any metropolitan news daily.

For many decades, the Post had its main office at 1150 15th Street NW. This real estate remained with Graham Holdings when the newspaper was sold to Jeff Bezos' Nash Holdings in 2013. Graham Holdings sold 1150 15th Street (along with 1515 L Street, 1523 L Street, and land beneath 1100 15th Street) for US$159 million in November 2013. The Washington Post continued to lease space at 1150 L Street NW.[23] In May 2014, The Washington Post leased the west tower of One Franklin Square, a high-rise building at 1301 K Street NW in Washington, D.C. The newspaper moved into its new offices on December 14, 2015.[24]

Mary Jordan was the founding editor, head of content, and moderator for Washington Post Live,[25][26] The Post's editorial events business, which organizes political debates, conferences and news events for the media company, including "The 40th Anniversary of Watergate" in June 2012 that featured key Watergate figures including former White House counsel John Dean, Washington Post editor Ben Bradlee, and reporters Bob Woodward and Carl Bernstein, which was held at the Watergate hotel. Regular hosts include Frances Stead Sellers[27][28][29] Lois Romano was formerly the editor of Washington Post Live.[30]

The Post has its own exclusive zip code, 20071.

Publishing service

Arc XP is a department of The Washington Post, which provides a publishing system and software for news organizations such as the Chicago Tribune and the Los Angeles Times.[31][32]

History

Founding and early period

The Washington Post building the week after the 1948 Presidential election. The "Crow-Eaters" sign is addressed to Harry Truman, after his surprise re-election.

The newspaper was founded in 1877 by Stilson Hutchins (1838–1912), and in 1880 it added a Sunday edition, becoming the city's first newspaper to publish seven days a week.[33]

The Washington Post and Union masthead, April 16, 1878

In April 1878, about four months into publication, The Washington Post purchased The Washington Union, a competing newspaper which was founded by John Lynch in late 1877. The Union had only been in operation about six months at the time of the acquisition. The combined newspaper was published from the Globe Building as The Washington Post and Union beginning on April 15, 1878, with a circulation of 13,000.[34][35] The Post and Union name was used about two weeks until April 29, 1878, returning to the original masthead the following day.[36]

In 1889, Hutchins sold the newspaper to Frank Hatton, a former Postmaster General, and Beriah Wilkins, a former Democratic congressman from Ohio. To promote the newspaper, the new owners requested the leader of the United States Marine Band, John Philip Sousa, to compose a march for the newspaper's essay contest awards ceremony. Sousa composed "The Washington Post".[37] It became the standard music to accompany the two-step, a late 19th-century dance craze,[38] and remains one of Sousa's best-known works.

In 1893, the newspaper moved to a building at 14th and E streets NW, where it would remain until 1950. This building combined all functions of the newspaper into one headquarters – newsroom, advertising, typesetting, and printing – that ran 24 hours per day.[39]

In 1898, during the Spanish–American War, the Post printed Clifford K. Berryman's classic illustration Remember the Maine, which became the battle-cry for American sailors during the War. In 1902, Berryman published another famous cartoon in the PostDrawing the Line in Mississippi. This cartoon depicts President Theodore Roosevelt showing compassion for a small bear cub and inspired New York store owner Morris Michtom to create the teddy bear.[40]

Wilkins acquired Hatton's share of the newspaper in 1894 at Hatton's death. After Wilkins' death in 1903, his sons John and Robert ran the Post for two years before selling it in 1905 to John Roll McLean, owner of the Cincinnati Enquirer. During the Wilson presidency, the Post was credited with the "most famous newspaper typo" in D.C. history according to Reason magazine; the Post intended to report that President Wilson had been "entertaining" his future-wife Mrs. Galt, but instead wrote that he had been "entering" Mrs. Galt.[41][42][43]

When John McLean died in 1916, he put the newspaper in trust, having little faith that his playboy son Edward "Ned" McLean could manage his inheritance. Ned went to court and broke the trust, but, under his management, the newspaper slumped toward ruin. He bled the paper for his lavish lifestyle, and used it to promote political agendas.[44]

During the Red Summer of 1919 the Post supported the white mobs and even ran a front-page story which advertised the location at which white servicemen were planning to meet to carry out attacks on black Washingtonians.[45]

Meyer–Graham period

In 1929, financier Eugene Meyer (who had run the War Finance Corp. since World War I[46]) secretly made an offer of $5 million for the Post, but he was rebuffed by Ned McLean.[47][48] On June 1, 1933, Meyer bought the paper at a bankruptcy auction for $825,000 three weeks after stepping down as Chairman of the Federal Reserve. He had bid anonymously, and was prepared to go up to $2 million, far higher than the other bidders.[49][50] These included William Randolph Hearst, who had long hoped to shut down the ailing Post to benefit his own Washington newspaper presence.[51]

The Post's health and reputation were restored under Meyer's ownership. In 1946, he was succeeded as publisher by his son-in-law, Philip Graham.[52] Meyer eventually gained the last laugh over Hearst, who had owned the old Washington Times and the Herald before their 1939 merger that formed the Times-Herald. This was in turn bought by and merged into the Post in 1954.[53] The combined paper was officially named The Washington Post and Times-Herald until 1973, although the Times-Herald portion of the nameplate became less and less prominent over time. The merger left the Post with two remaining local competitors, the Washington Star (Evening Star) and The Washington Daily News which merged in 1972, forming the Washington Star-News.[54][55]

The Monday, July 21, 1969, edition, with the headline "'The Eagle Has Landed'‍—‌Two Men Walk on the Moon"

After Phil Graham's death in 1963, control of The Washington Post Company passed to his wife Katharine Graham (1917–2001), who was also Eugene Meyer's daughter. Few women had run prominent national newspapers in the United States. Katharine Graham described her own anxiety and lack of confidence as she stepped into a leadership role in her autobiography. She served as publisher from 1969 to 1979.[56]

Graham took The Washington Post Company public on June 15, 1971, in the midst of the Pentagon Papers controversy. A total of 1,294,000 shares were offered to the public at $26 per share.[57][58] By the end of Graham's tenure as CEO in 1991, the stock was worth $888 per share, not counting the effect of an intermediate 4:1 stock split.[59]

During this time, Graham also oversaw the Post company's diversification purchase of the for-profit education and training company Kaplan, Inc. for $40 million in 1984.[60] Twenty years later, Kaplan had surpassed the Post newspaper as the company's leading contributor to income, and by 2010 Kaplan accounted for more than 60% of the entire company revenue stream.[61]

Executive editor Ben Bradlee put the newspaper's reputation and resources behind reporters Bob Woodward and Carl Bernstein, who, in a long series of articles, chipped away at the story behind the 1972 burglary of Democratic National Committee offices in the Watergate complex in Washington. The Post's dogged coverage of the story, the outcome of which ultimately played a major role in the resignation of President Richard Nixon, won the newspaper a Pulitzer Prize in 1973.[62]

In 1972, the "Book World" section was introduced with Pulitzer Prize-winning critic William McPherson as its first editor.[63] It featured Pulitzer Prize-winning critics such as Jonathan Yardley and Michael Dirda, the latter of whom established his career as a critic at the Post. In 2009, after 37 years, with great reader outcries and protest, The Washington Post Book World as a standalone insert was discontinued, the last issue being Sunday, February 15, 2009,[64] along with a general reorganization of the paper, such as placing the Sunday editorials on the back page of the main front section rather than the "Outlook" section and distributing some other locally oriented "op-ed" letters and commentaries in other sections.[65] However, book reviews are still published in the Outlook section on Sundays and in the Style section the rest of the week, as well as online.[65]

In 1975, the pressmen's union went on strike. The Post hired replacement workers to replace the pressmen's union, and other unions returned to work in February 1976.[66]

Donald E. Graham, Katharine's son, succeeded her as a publisher in 1979.[56]

In 1995, the domain name washingtonpost.com was purchased. That same year, a failed effort to create an online news repository called Digital Ink launched. The following year it was shut down and the first website was launched in June 1996.[67]

Jeff Bezos era (2013–present)

Demolition of the 15th Street headquarters in April 2016
One Franklin Square, the current home of the Post

In late September 2013, Jeff Bezos purchased the paper for US$250 million.[68][69][70] The newspaper is now owned by Nash Holdings LLC, a company controlled by Bezos.[69] The sale also included other local publications, websites, and real estate.[71][72][73] The paper's former parent company, which retained some other assets such as Kaplan and a group of TV stations, was renamed Graham Holdings Company shortly after the sale.[15][74]

Nash Holdings, including the Post, is operated separately from technology company Amazon, which Bezos founded and where he is, as of 2022[update], executive chairman and the largest single shareholder (with 12.7% of voting rights).[75][76]

Bezos said he has a vision that recreates "the 'daily ritual' of reading the Post as a bundle, not merely a series of individual stories..."[77] He has been described as a "hands-off owner", holding teleconference calls with executive editor Martin Baron every two weeks.[78] Bezos appointed Fred Ryan (founder and CEO of Politico) to serve as publisher and chief executive officer. This signaled Bezos' intent to shift the Post to a more digital focus with a national and global readership.[79]

In 2014, the Post announced it was moving from 1150 15th Street to a leased space three blocks away at One Franklin Square on K Street.[80] In recent years, the Post launched an online personal finance section,[81] as well as a blog and a podcast with a retro theme.[82][83] The Post won the 2020 Webby People's Voice Award for News & Politics in the Social and Web categories.[84]

In 2017, the paper hired columnist Jamal Khashoggi, who was murdered by Saudi agents in Istanbul in 2018.[85][86]

Political stance

1933–2000

When financier Eugene Meyer bought the bankrupt Post in 1933, he assured the public he would not be beholden to any party.[87] But as a leading Republican (it was his old friend Herbert Hoover who had made him Federal Reserve Chairman in 1930), his opposition to FDR's New Deal colored the paper's editorial stance as well as its news coverage. This included editorializing "news" stories written by Meyer under a pseudonym.[88][89][90] His wife Agnes Ernst Meyer was a journalist from the other end of the spectrum politically. The Post ran many of her pieces including tributes to her personal friends John Dewey and Saul Alinsky.[91][92][93][94]

Eugene Meyer became head of the World Bank in 1946, and he named his son-in-law Phil Graham to succeed him as Post publisher. The post-war years saw the developing friendship of Phil and Kay Graham with the Kennedys, the Bradlees and the rest of the "Georgetown Set" (many Harvard alumni) that would color the Post's political orientation.[95] Kay Graham's most memorable Georgetown soirée guest list included British diplomat/communist spy Donald Maclean.[96][97]

The Post is credited with coining the term "McCarthyism" in a 1950 editorial cartoon by Herbert Block.[98] Depicting buckets of tar, it made fun of Sen. Joseph McCarthy's "tarring" tactics, i.e., smear campaigns and character assassination against those targeted by his accusations. Sen. McCarthy was attempting to do for the Senate what the House Un-American Activities Committee had been doing for years—investigating Soviet espionage in America. The HUAC made Richard Nixon nationally known for his role in the Hiss/Chambers case that exposed communist spying in the State Department. The committee had evolved from the McCormack-Dickstein Committee of the 1930s.[99]

Two United States soldiers and one South Vietnamese soldier waterboard a captured North Vietnamese prisoner of war. The publication of the image on the front cover of The Washington Post on 21 January 1968 led to the court-martial of one of the United States soldiers, although The Washington Post described waterboarding as "fairly common".[100][101]

Phil Graham's friendship with JFK remained strong until their untimely deaths in 1963.[102] FBI Director J. Edgar Hoover reportedly told the new President Lyndon B. Johnson, "I don't have much influence with the Post because I frankly don't read it. I view it like the Daily Worker."[103][104]

Ben Bradlee became the editor-in-chief in 1968, and Kay Graham officially became the publisher in 1969, paving the way for the aggressive reporting of the Pentagon Papers and Watergate scandals. The Post strengthened public opposition to the Vietnam War in 1971 when it published the Pentagon Papers.[105] In the mid-1970s, some conservatives referred to the Post as "Pravda on the Potomac" because of its perceived left-wing bias in both reporting and editorials.[106] Since then, the appellation has been used by both liberal and conservative critics of the newspaper.[107][108]

2000–present

In the PBS documentary Buying the War, journalist Bill Moyers said in the year prior to the Iraq War there were 27 editorials supporting the Bush administration's ambitions to invade the country. National security correspondent Walter Pincus reported that he had been ordered to cease his reports that were critical of the administration.[109] According to author and journalist Greg Mitchell: "By the Post's own admission, in the months before the war, it ran more than 140 stories on its front page promoting the war, while contrary information got lost".[110]

On March 26, 2007, Chris Matthews said on his television program, "Well, The Washington Post is not the liberal newspaper it was, Congressman, let me tell you. I have been reading it for years and it is a neocon newspaper".[111] It has regularly published a mixture of op-ed columnists, with some of them left-leaning (including E. J. Dionne, Dana Milbank, Greg Sargent, and Eugene Robinson), and some of them right-leaning (including George Will, Marc Thiessen, Michael Gerson and Charles Krauthammer).

In a study published on April 18, 2007, by Yale professors Alan Gerber, Dean Karlan, and Daniel Bergan, citizens were given a subscription to either the conservative-leaning Washington Times or the liberal-leaning Washington Post to see the effect that media has on voting patterns. Gerber had estimated based on his work that the Post slanted as much to the left as the Times did to the right. Gerber found those who were given a free subscription of the Post were 7.9–11.4% more likely to vote for the Democratic candidate for governor than those assigned to the control group, depending on the adjustment for the date on which individual participants were surveyed and the survey interviewer; however, people who received the Times were also more likely than controls to vote for the Democrat, with an effect approximately 60% as large as that estimated for the Post.[112][113] The study authors said that sampling error might have played a role in the effect of the conservative-leaning Times, as might the fact that the Democratic candidate took more conservative-leaning positions than is typical for his party, and "the month prior to the post-election survey was a difficult period for President Bush, one in which his overall approval rating fell by approximately 4 percentage points nationwide. It appears that heightened exposure to both papers' news coverage, despite opposing ideological slants, moved public opinion away from Republicans."[113]

In November 2007, the newspaper was criticized by independent journalist Robert Parry for reporting on anti-Obama chain e-mails without sufficiently emphasizing to its readers the false nature of the anonymous claims.[114] In 2009, Parry criticized the newspaper for its allegedly unfair reporting on liberal politicians, including Vice President Al Gore and President Barack Obama.[115]

Responding to criticism of the newspaper's coverage during the run-up to the 2008 presidential election, former Post ombudsman Deborah Howell wrote: "The opinion pages have strong conservative voices; the editorial board includes centrists and conservatives; and there were editorials critical of Obama. Yet opinion was still weighted toward Obama."[116] According to a 2009 Oxford University Press book by Richard Davis on the impact of blogs on American politics, liberal bloggers link to The Washington Post and The New York Times more often than other major newspapers; however, conservative bloggers also link predominantly to liberal newspapers.[117]

In mid-September 2016, Matthew Ingram of Forbes joined Glenn Greenwald of The Intercept, and Trevor Timm of The Guardian in criticizing The Washington Post for "demanding that [former National Security Agency contractor Edward] Snowden ... stand trial on espionage charges".[118][119][120][121]

In February 2017, the Post adopted the slogan "Democracy Dies in Darkness" for its masthead.[122]

Since 2011, the Post has been running a column called "The Fact Checker" that the Post describes as a "truth squad".[123] The Fact Checker received a $250,000 grant from Google News Initiative/YouTube to expand production of video fact checks.[123]

Political endorsements

In the vast majority of U.S. elections, for federal, state, and local office, the Post editorial board has endorsed Democratic candidates.[124] The paper's editorial board and endorsement decision-making are separate from newsroom operations.[124] Until 1976, the Post did not regularly make endorsements in presidential elections. Since it endorsed Jimmy Carter in 1976, the Post has endorsed Democrats in presidential elections, and has never endorsed a Republican for president in the general election,[124] although in the 1988 presidential election, the Post declined to endorse either Governor Michael Dukakis (the Democratic candidate) or Vice President George H. W. Bush (the Republican candidate).[124][125] The Post editorial board endorsed Barack Obama in 2008[126] and 2012;[127] Hillary Clinton in 2016;[128] and Joe Biden for 2020.[129]

While the newspaper predominantly endorses Democrats in congressional, state, and local elections, it has occasionally endorsed Republican candidates.[124] While the paper has not endorsed Republican candidates for governor of Virginia,[124] it endorsed Maryland Governor Robert Ehrlich's unsuccessful bid for a second term in 2006.[124][130] In 2006, it repeated its historic endorsements of every Republican incumbent for Congress in Northern Virginia.[131] The Post editorial board endorsed Virginia's Republican U.S. Senator John Warner in his Senate reelection campaign in 1990, 1996 and 2002; the paper's most recent endorsement of a Maryland Republican for U.S. Senate was in the 1980s, when the paper endorsed Senator Charlies "Mac" Mathias Jr.[124] In U.S. House of Representatives elections, moderate Republicans in Virginia and Maryland, such as Wayne Gilchrest, Thomas M. Davis, and Frank Wolf, have enjoyed the support of the Post; the Post also has endorsed some Republicans, such as Carol Schwartz, in some D.C. races.[124]

Criticism and controversies

"Jimmy's World" fabrication

In September 1980, a Sunday feature story appeared on the front page of the Post titled "Jimmy's World" in which reporter Janet Cooke wrote a profile of the life of an eight-year-old heroin addict.[132] Although some within the Post doubted the story's veracity, the paper's editors defended it, and assistant managing editor Bob Woodward submitted the story to the Pulitzer Prize Board at Columbia University for consideration.[133] Cooke was awarded the Pulitzer Prize for Feature Writing on April 13, 1981. The story was subsequently found to be a complete fabrication, and the Pulitzer was returned.[134]

Private "salon" solicitation

In July 2009, in the midst of an intense debate over health care reform, The Politico reported that a health-care lobbyist had received an "astonishing" offer of access to the Post's "health-care reporting and editorial staff."[135] Post publisher Katharine Weymouth had planned a series of exclusive dinner parties or "salons" at her private residence, to which she had invited prominent lobbyists, trade group members, politicians, and business people.[136] Participants were to be charged $25,000 to sponsor a single salon, and $250,000 for 11 sessions, with the events being closed to the public and to the non-Post press.[137] Politico's revelation gained a somewhat mixed response in Washington[138][139][140] as it gave the impression that the parties' sole purpose was to allow insiders to purchase face time with Post staff.

Almost immediately following the disclosure, Weymouth canceled the salons, saying, "This should never have happened." White House counsel Gregory B. Craig reminded officials that under federal ethics rules, they need advance approval for such events. Post Executive Editor Marcus Brauchli, who was named on the flier as one of the salon's "Hosts and Discussion Leaders", said he was "appalled" by the plan, adding, "It suggests that access to Washington Post journalists was available for purchase."[141][136]

China Daily advertising supplements

Dating back to 2011, The Washington Post began to include "China Watch" advertising supplements provided by China Daily, an English language newspaper owned by the Publicity Department of the Chinese Communist Party, on the print and online editions. Although the header to the online "China Watch" section included the text "A Paid Supplement to The Washington Post", James Fallows of The Atlantic suggested that the notice was not clear enough for most readers to see.[142] Distributed to the Post and multiple newspapers around the world, the "China Watch" advertising supplements range from four to eight pages and appear at least monthly. According to a 2018 report by The Guardian, "China Watch" uses "a didactic, old-school approach to propaganda."[143]

In 2020, a report by Freedom House titled "Beijing's Global Megaphone" was also critical of the Post and other newspapers for distributing "China Watch".[144][145] In the same year, 35 Republican members of the U.S. Congress wrote a letter to the U.S. Department of Justice in February 2020 calling for an investigation of potential FARA violations by China Daily.[146] The letter named an article that appeared in the Post, "Education Flaws Linked to Hong Kong Unrest", as an example of "articles [that] serve as cover for China's atrocities, including ... its support for the crackdown in Hong Kong."[147] According to The Guardian, the Post had already stopped running "China Watch" in 2019.[148]

Employee relations

In 1986, five employees (including Newspaper Guild unit chairman Thomas R. Sherwood and assistant Maryland editor Claudia Levy) sued The Washington Post for overtime pay, stating that the newspaper had claimed that budgets did not allow for overtime wages.[149]

In June 2018, over 400 employees of The Washington Post signed an open letter to the owner Jeff Bezos demanding "fair wages; fair benefits for retirement, family leave and health care; and a fair amount of job security." The open letter was accompanied by video testimonials from employees, who alleged "shocking pay practices" despite record growth in subscriptions at the newspaper, with salaries rising an average of $10 per week, which the letter claimed was less than half the rate of inflation. The petition followed on a year of unsuccessful negotiations between The Washington Post Guild and upper management over pay and benefit increases.[150]

In 2020, The Post suspended reporter Felicia Sonmez after she posted a series of tweets about the 2003 rape allegation against basketball star Kobe Bryant after Bryant's death. She was reinstated after over 200 Post journalists wrote an open letter criticizing the paper's decision.[151] In July 2021, Sonmez sued The Post and several of its top editors, alleging workplace discrimination; the suit was dismissed in March 2022, with the court determining that Sonmez had failed to make plausible claims.[152] In June 2022, Sonmez engaged in a Twitter feud with fellow Post staffers David Weigel (criticizing him over what he later described as "an offensive joke") and Jose A. Del Real (who accused Sonmez of "engaging in repeated and targeted public harassment of a colleague").[153] Following the feud, the newspaper suspended Weigel for a month for violating the company's social media guidelines, and the newspaper's executive editor Sally Buzbee sent out a newsroom-wide memorandum directing employees to "Be constructive and collegial" in their interactions with colleagues.[153] The newspaper fired Sonmez, writing in an emailed termination letter that she had engaged in "misconduct that includes insubordination, maligning your co-workers online and violating The Post's standards on workplace collegiality and inclusivity."[154]

Lawsuit by Covington Catholic High School student

In 2019, Covington Catholic High School student Nick Sandmann filed a defamation lawsuit against the Post, alleging that it libeled him in seven articles regarding the January 2019 Lincoln Memorial confrontation between Covington students and the Indigenous Peoples March.[155][156] A federal judge dismissed the case, ruling that 30 of the 33 statements in the Post that Sandmann alleged were libelous were not, but allowed Sandmann to file an amended complaint as to three statements.[157] After Sandmann's lawyers amended the complaint, the suit was reopened on October 28, 2019.[158][159] In 2020, The Post settled the lawsuit brought by Sandmann for an undisclosed amount.[160]

Controversial op-eds and columns

Several Washington Post op-eds and columns have prompted criticism, including a number of comments on race by columnist Richard Cohen over the years,[161][162] and a controversial 2014 column on campus sexual assault by George Will.[163][164] The Post's decision to run an op-ed by Mohammed Ali al-Houthi, a leader in Yemen's Houthi movement, was criticized by some activists on the basis that it provided a platform to an "anti-Western and antisemitic group supported by Iran."[165] The headline of a 2020 op-ed titled "It's time to give the elites a bigger say in choosing the president" was changed, without an editor's note, after backlash.[166] In 2022, actor Johnny Depp successfully sued ex-wife Amber Heard for an op-ed she wrote in The Washington Post where she described herself as a public figure representing domestic abuse two years after she had publicly accused him of domestic violence.

Criticism by elected officials

Former president Donald Trump repeatedly railed against The Washington Post on his Twitter account,[167] having "tweeted or retweeted criticism of the paper, tying it to Amazon more than 20 times since his campaign for president" by August 2018.[168] In addition to often attacking the paper itself, Trump used Twitter to blast various Post journalists and columnists.[169]

During the 2020 Democratic Party presidential primaries, Senator Bernie Sanders repeatedly criticized The Washington Post, saying that its coverage of his campaign was slanted against him and attributing this to Jeff Bezos' purchase of the newspaper.[170][171] Sanders' criticism was echoed by the socialist magazine Jacobin[172] and the progressive journalist watchdog Fairness and Accuracy in Reporting.[173] Washington Post executive editor Marty Baron responded by saying that Sanders' criticism was "baseless and conspiratorial".[174]

Executive officers and editors

Major stockholders

  1. Stilson Hutchins (1877–1889)
  2. Frank Hatton and Beriah Wilkins (1889–1905)
  3. John R. McLean (1905–1916)
  4. Edward (Ned) McLean (1916–1933)
  5. Eugene Meyer (1933–1948)
  6. The Washington Post Company (1948–2013)
  7. Nash Holdings (Jeff Bezos) (2013–present)

Publishers

  1. Stilson Hutchins (1877–1889)
  2. Beriah Wilkins (1889–1905)
  3. John R. McLean (1905–1916)
  4. Edward (Ned) McLean (1916–1933)
  5. Eugene Meyer (1933–1946)
  6. Philip L. Graham (1946–1961)
  7. John W. Sweeterman (1961–1968)
  8. Katharine Graham (1969–1979)
  9. Donald E. Graham (1979–2000)
  10. Boisfeuillet Jones Jr. (2000–2008)
  11. Katharine Weymouth (2008–2014)
  12. Frederick J. Ryan Jr. (2014–present)

Executive editors

  1. James Russell Wiggins (1955–1968)
  2. Ben Bradlee (1968–1991)
  3. Leonard Downie Jr. (1991–2008)
  4. Marcus Brauchli (2008–2012)[175]
  5. Martin Baron (2012–2021)[176]
  6. Sally Buzbee (2021–present)[177]

Notable staff

See also

References

  1. ^ Somaiya, Ravi (September 2, 2014). "Publisher of The Washington Post Will Resign". The New York Times. Archived from the original on December 25, 2018. Retrieved June 12, 2015.
  2. ^ Ember, Sydney. "Washington Post expands roles of 3 top editors in first major changes under new executive editor". Archived from the original on October 19, 2021. Retrieved October 19, 2021.
  3. ^ Achenbach, Joel (December 10, 2015). "Hello, new Washington Post, home to tiny offices but big new ambitions". The Washington Post. Archived from the original on December 19, 2018. Retrieved December 14, 2015.
  4. ^ Turvill, William (June 24, 2022). "Top 25 US newspaper circulations: Print sales fall another 12% in 2022". Press Gazette. Archived from the original on August 11, 2022. Retrieved June 28, 2022.
  5. ^ Masnick, Mike (October 17, 2018). "PEN America Sues Donald Trump For 1st Amendment Violations In Attacking The Press". Techdirt. Archived from the original on February 1, 2021. Retrieved January 1, 2021.
  6. ^ Michaela Riva Gaaserud (February 11, 2014). Moon Virginia & Maryland: Including Washington DC. Avalon Publishing. pp. 556–. ISBN 978-1-61238-517-4. Archived from the original on May 23, 2020. Retrieved March 24, 2020.
  7. ^ "District of Columbia's Top 10 Newspapers by Circulation". Agility PR Solutions. October 16, 2015. Archived from the original on March 24, 2020. Retrieved March 24, 2020.
  8. ^ "Washington Post". The Washington Post. Archived from the original on May 11, 2020. Retrieved May 13, 2020.
  9. ^ Watson, Amy. "Media companies with the most Pulitzer awards in the U.S. 2018". Statista. Archived from the original on September 14, 2020. Retrieved September 16, 2020.
  10. ^ a b Corey Frost; Karen Weingarten; Doug Babington; Don LePan; Maureen Okun (May 30, 2017). The Broadview Guide to Writing: A Handbook for Students (6th ed.). Broadview Press. pp. 27–. ISBN 978-1-55481-313-1. Archived from the original on October 21, 2020. Retrieved March 9, 2020.
  11. ^ a b Greg Barton; Paul Weller; Ihsan Yilmaz (December 18, 2014). The Muslim World and Politics in Transition: Creative Contributions of the Gülen Movement. A&C Black. pp. 28–. ISBN 978-1-4411-5873-4. Archived from the original on December 16, 2021. Retrieved March 9, 2020.
  12. ^ a b Doctor, Ken. "On The Washington Post and the 'newspaper of record' epithet". POLITICO Media. Archived from the original on October 4, 2022. Retrieved December 16, 2021.
  13. ^ "The Washington Post | Roper Center for Public Opinion Research". ropercenter.cornell.edu. Archived from the original on April 16, 2021. Retrieved February 7, 2021.
  14. ^ "Jobs at". www.theladders.com. Archived from the original on February 14, 2021. Retrieved February 7, 2021.
  15. ^ a b Irwin, Neil; Mui, Ylan Q. (August 5, 2013). "Washington Post Sale: Details of Bezos Deal". The Washington Post. Washington, D.C. ISSN 0190-8286. Archived from the original on January 13, 2014. Retrieved October 1, 2013. Notably, Bezos — through a new holding company called Nash Holdings LLC— will be buying only the Post newspaper and closely held related ventures.
  16. ^ "The Real Reason Jeff Bezos Bought The Washington Post". Fast Company. August 6, 2013. Archived from the original on March 29, 2018. Retrieved March 28, 2018.
  17. ^ "Washington Post – Daily Newspaper in Washington DC, USA with Local News and Events". Mondo Times. Archived from the original on June 14, 2021. Retrieved March 31, 2012.
  18. ^ "Post's National Weekly Edition to Close". The Washington Post. Archived from the original on June 12, 2011. Retrieved June 2, 2011.
  19. ^ "The Washington Post's Circulation and Reach". The Washington Post Media. Archived from the original on November 20, 2008. Retrieved March 2, 2009.
  20. ^ "The Washington Post's foreign correspondents". The Washington Post. Retrieved April 5, 2021.
  21. ^ "Washington Post to close three regional bureaux". BBC News. November 25, 2009. Archived from the original on November 25, 2009. Retrieved November 25, 2009.
  22. ^ "Washington Post Bureaus". The Washington Post. Archived from the original on February 3, 2009. Retrieved November 25, 2009.
  23. ^ O'Connell, Jonathan (November 27, 2013). "Washington Post headquarters to sell to Carr Properties for $159 million". The Washington Post. Archived from the original on July 3, 2015. Retrieved June 14, 2015.
  24. ^ O'Connell, Jonathan (May 23, 2014). "Washington Post signs lease for new headquarters". The Washington Post. Archived from the original on May 11, 2015. Retrieved June 14, 2015.
  25. ^ "PostLive". The Washington Post. August 14, 2015. Archived from the original on August 14, 2015. Retrieved June 30, 2021.
  26. ^ "Washington Post Live". Washington Post. Archived from the original on June 29, 2021. Retrieved June 30, 2021.
  27. ^ "A Washington Post Live Special: Melinda & Bill Gates". The Washington Post. January 27, 2021. Archived from the original on March 3, 2021. Retrieved June 30, 2021.
  28. ^ "Washington Post Discussion with Kellyanne Conway". C-Span. August 27, 2020. Archived from the original on June 8, 2021. Retrieved June 30, 2021.
  29. ^ "Climate Solutions: Preserving Our Water Systems with Matt Damon, Arun Krishnamurthy & Gary White". The Washington Post. March 23, 2021. Archived from the original on June 14, 2021. Retrieved June 30, 2021.
  30. ^ Baron, Martin (January 6, 2015). "Lois Romano named Editor of Washington Post Live". The Washington Post. Archived from the original on January 7, 2018. Retrieved January 7, 2018.
  31. ^ Shan Wang (February 2, 2018). "Here's how Arc's cautious quest to become the go-to publishing system for news organizations is going". Nieman Lab, Harvard University. Archived from the original on June 25, 2018. Retrieved June 25, 2018.
  32. ^ "Endangered but Not Too Late: The State of Digital News Preservation (forthcoming)" (PDF). Archived (PDF) from the original on August 5, 2021. Retrieved August 5, 2021.
  33. ^ "Washington Post website, General Information, History, Early History (1877–1933)". The Washington Post. Archived from the original on December 24, 2019. Retrieved December 23, 2019.
  34. ^ "'The Post' as an Absorbent". No. April 16, 1878. The Washington Post and Union. April 16, 1878. p. 2.
  35. ^ "Masthead". The Washington Post and Union. April 15, 1878. p. 1.
  36. ^ "Masthead". The Washington Post. April 30, 1878. p. 1.
  37. ^ "1889". The Washington Post. Archived from the original on March 12, 2006.
  38. ^ "John Philip Sousa Collection". University of Illinois at Urbana-Champaign. Archived from the original on May 31, 2009.
  39. ^ Fisher, Marc (December 10, 2015). "Goodbye, old Washington Post, home of the newspaper the Grahams built". The Washington Post. Archived from the original on February 6, 2017. Retrieved March 24, 2017.
  40. ^ "Clifford K. Berryman Political Cartoon Collection". www.archives.gov. Archived from the original on September 5, 2015. Retrieved August 12, 2015.
  41. ^ Rabbe, Will (June 8, 2013). "The Washington Post's Famous 1915 Typo". MSNBC. Archived from the original on August 10, 2013. Retrieved August 7, 2013.
  42. ^ Freund, Charles Paul (July 2001). "D.C. Jewels: The closing of a historic shop is a triumph of meaning over means". Reason. Archived from the original on February 13, 2010. Retrieved November 5, 2009. ...Mrs. Edith Galt, who became the second wife of Woodrow Wilson ... She also figures in the most famous newspaper typo in D.C. history. The Washington Post ... Intending to report that Wilson had been entertaining Mrs. Galt in a loge at the National, early editions instead printed that he was seen entering her there.
  43. ^ Weingarten, Gene (July 11, 2006). "Chatological Humor* (Updated 7.14.06)". The Washington Post. Archived from the original on November 9, 2012. Retrieved November 5, 2009. The Post said that the President spent the afternoon "entertaining" Mrs. Galt, but they dropped the "tain" in one edition. Wilson LOVED it.
  44. ^ Carol Felsenthal (1993). Power, Privilege and the Post: The Katharine Graham Story. Seven Stories Press. p. 53. ISBN 978-1-60980-290-5. Archived from the original on March 23, 2019. Retrieved September 9, 2018.
  45. ^ Higgins, Abigail. "Red Summer of 1919: How Black WWI Vets Fought Back Against Racist Mobs". History. Archived from the original on December 22, 2019. Retrieved December 23, 2019.
  46. ^ Eustace Clarence Mullins (2013). Study of The Federal Reserve. Simon & Schuster. ISBN 978-1-62793-114-4. Archived from the original on April 16, 2021. Retrieved September 30, 2020.
  47. ^ Carol Felsenthal (1993). Power, Privilege and the Post: The Katharine Graham Story. Seven Stories Press. p. 51. ISBN 978-1-60980-290-5. Archived from the original on June 30, 2019. Retrieved September 9, 2018.
  48. ^ Chalmers McGeagh Roberts (1977). "Headed for Disaster – Ned McLean I". The Washington Post: The First 100 Years. Houghton Mifflin. p. 190. ISBN 978-0-395-25854-5. Archived from the original on October 4, 2022. Retrieved September 9, 2018.
  49. ^ Carol Felsenthal (1993). Power, Privilege and the Post: The Katharine Graham Story. Seven Stories Press. p. 51. ISBN 978-1-60980-290-5. Archived from the original on March 23, 2019. Retrieved September 9, 2018.
  50. ^ Chalmers McGeagh Roberts (1977). The Washington Post: The First 100 Years. Houghton Mifflin. p. 194. ISBN 978-0-395-25854-5. Archived from the original on October 4, 2022. Retrieved September 10, 2018.
  51. ^ Chalmers McGeagh Roberts (1977). The Washington Post: The First 100 Years. Houghton Mifflin. p. 190. ISBN 978-0-395-25854-5. Archived from the original on October 4, 2022. Retrieved September 10, 2018.
  52. ^ Roberts, Chalmers M. (June 1, 1983). "Eugene Meyer Bought Post 50 Years Ago". The Washington Post. Archived from the original on March 23, 2017. Retrieved April 20, 2017.
  53. ^ "Washington Times-Herald Sold by Tribune Company (March 18, 1954)". Chicago Tribune. Retrieved March 23, 2017.[dead link]
  54. ^ Ayres, B. Drummond Jr (July 24, 1981). "Washington Star is to Shut Down After 128 Years". The New York Times. ISSN 0362-4331. Archived from the original on March 23, 2017. Retrieved March 23, 2017.
  55. ^ "Here's the 1960s Headquarters of the Washington Daily News". Curbed DC. July 11, 2014. Archived from the original on March 23, 2017. Retrieved March 23, 2017.
  56. ^ a b "Donald E. Graham Is Named Publisher of Washington Post". The Washington Post. January 10, 1979. ISSN 0190-8286. Archived from the original on March 21, 2018. Retrieved March 20, 2018.
  57. ^ "Washington Post Offering Due Today at $26 a Share" (PDF). The New York Times. June 15, 1971. Archived (PDF) from the original on March 23, 2019. Retrieved February 13, 2018.
  58. ^ "Our Company". Graham Holdings. Retrieved February 13, 2018.[permanent dead link]
  59. ^ Telford, Dana; Gostick, Adrian Robert (2005). Integrity Works: Strategies for Becoming a Trusted, Respected and Admired Leader (First ed.). Gibbs Smith. p. 81. ISBN 1-58685-054-7. Archived from the original on January 25, 2021. Retrieved February 13, 2018.
  60. ^ The trials of Kaplan Higher Ed and the education of The Washington Post Co. Archived March 10, 2016, at the Wayback Machine, Washington Post, Steven Mufson and Jia Lynn Yang, April 9, 2011.
  61. ^ Nice Guy, Finishing Last: How Don Graham Fumbled the Washington Post Co. Archived October 9, 2017, at the Wayback Machine, Forbes, Jeff Bercovici, February 8, 2012.
  62. ^ "Pulitzers Go to Washington Post, Frankel, 'Championship Season'". The New York Times. May 8, 1973. Archived from the original on July 12, 2020. Retrieved July 12, 2020.
  63. ^ Arana-Ward (then-deputy editor of "Book World"), Marie (June 1, 1997). "Views From Publisher's Row". The Washington Post. Archived from the original on April 12, 2016. Retrieved February 5, 2016. {{cite news}}: |last= has generic name (help)
  64. ^ John Gaines. "Where Have All the Magazines Gone?". Library Point. Archived from the original on October 11, 2016. Retrieved March 14, 2016.
  65. ^ a b Letter from the editor Archived March 4, 2016, at the Wayback Machine, The Washington Post, Sunday, February 15, 2009; Page BW02
  66. ^ Franklin, Ben A. (February 29, 1976). "'Chastened' Unions Lick Their Wounds as Last Holdouts in 20‐Week Washington Post Strike Return to Work". The New York Times. Archived from the original on November 26, 2018. Retrieved November 26, 2018.
  67. ^ "When Did the Washington Post Launch a Website?". December 30, 2019. Archived from the original on December 31, 2019. Retrieved December 31, 2019.
  68. ^ Clabaugh, Jeff (October 1, 2013). "Jeff Bezos Completes Washington Post Acquisition". Washington Business Journal. Archived from the original on October 2, 2013. Retrieved October 1, 2013.
  69. ^ a b Fahri, Paul (October 1, 2013). "The Washington Post Closes Sale to Amazon Founder Jeff Bezos". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Archived from the original on May 28, 2014. Retrieved February 5, 2016.
  70. ^ Farhi, Paul (August 5, 2013). "Washington Post To Be Sold to Jeff Bezos, the Founder of Amazon". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Archived from the original on April 2, 2019. Retrieved August 5, 2013.
  71. ^ Shay, Kevin James (October 1, 2013). "Bezos completes purchase of Gazettes, Post". The Maryland Gazette. Archived from the original on March 13, 2014. Retrieved March 13, 2014.
  72. ^ "Form 8-K. THE WASHINGTON POST COMPANY. Commission File Number 1-6714. Exhibit 2.1: Letter Agreement". U.S. Securities and Exchange Commission. August 5, 2013. Archived from the original on August 21, 2013. Retrieved March 13, 2014.
  73. ^ Harwell, Drew (June 12, 2015). "Gazette Papers in Montgomery, Prince George's to Close". The Washington Post. Archived from the original on June 13, 2015. Retrieved June 13, 2015.
  74. ^ Debbi Wilgoren (November 18, 2013). "Washington Post Co. renamed Graham Holdings Company to mark sale of newspaper". Washington Post. Archived from the original on December 18, 2013. Retrieved January 3, 2014.
  75. ^ "Jeff Bezos's Ownership of the Washington Post, Explained for Donald Trump". Washingtonian. December 7, 2015. Archived from the original on October 10, 2020. Retrieved November 4, 2020.
  76. ^ Amazon.com, Inc. (April 1, 2022). "2022 Proxy Statement". p. 66. Archived from the original on April 7, 2022. Retrieved April 7, 2022.
  77. ^ Farhi, Paul; Timberg, Craig (September 28, 2013). "Jeff Bezos to His Future Washington Post Journalists: Put the Readers First". The Washington Post. Archived from the original on September 21, 2013. Retrieved September 4, 2013.
  78. ^ Stewart, James B. (May 19, 2017). "Washington Post, Breaking News, Is Also Breaking New Ground". The New York Times. ISSN 0362-4331. Archived from the original on May 19, 2017. Retrieved May 20, 2017.
  79. ^ Bond, Shannon (September 2, 2014). "Jeff Bezos picks Fred Ryan of Politico to run Washington Post". FT. Financial Times. Archived from the original on October 11, 2016. Retrieved September 17, 2016.
  80. ^ O'Connell, Jonathan (September 4, 2015). "Inside the wild ride that landed The Washington Post on K Street". The Washington Post. Archived from the original on September 5, 2015. Retrieved September 5, 2015.
  81. ^ Barr, Jeremy. "Washington Post launches personal finance section". The Washington Post. Archived from the original on August 26, 2014. Retrieved August 25, 2014.
  82. ^ "The Washington Post launches Retropolis: A History Blog". The Washington Post. Archived from the original on July 23, 2018. Retrieved July 22, 2018.
  83. ^ "The Washington Post to launch Retropod podcast". The Washington Post. Archived from the original on July 23, 2018. Retrieved July 22, 2018.
  84. ^ Kastrenakes, Jacob (May 20, 2020). "Here are all the winners of the 2020 Webby Awards". The Verge. Archived from the original on May 21, 2020. Retrieved May 22, 2020.
  85. ^ "Where is Jamal Khashoggi?". The Washington Post. October 4, 2018. Archived from the original on October 13, 2018. Retrieved October 13, 2018.
  86. ^ Souad Mekhennet; Greg Miller (December 22, 2018). "Jamal Khashoggi's final months as an exile in the long shadow of Saudi Arabia". The Washington Post. Archived from the original on December 27, 2018. Retrieved December 27, 2018.
  87. ^ Chalmers McGeagh Roberts (1977). The Washington Post: The First 100 Years. Houghton Mifflin. p. 198. ISBN 978-0-395-25854-5. Archived from the original on October 4, 2022. Retrieved January 2, 2022.
  88. ^ Tom Kelly (1983). The Imperial Post: The Meyers, the Grahams, and the Paper that Rules Washington. Morrow. pp. 63–64. ISBN 978-0-688-01919-8. Archived from the original on June 14, 2021. Retrieved May 22, 2020.
  89. ^ Ernest Lamb (April 8, 1934). "New Deal a Mistake, Says Glass, Holding U.S. Will Regret It: Senator, in Interview, Tells 'Unvarnished Truth'". Eugene Meyer. The Washington Post. pp. 1, 4.
  90. ^ Ernest Lamb (October 8, 1936). "Council Fought Security Act, Records Show: Statements by Wagner and Winant Are Refuted by Hearing Transcript". Eugene Meyer. The Washington Post. pp. 1, 12.
  91. ^ Agnes Ernst Meyer (December 10, 1939). "In Defense of Dr. Dewey". The Washington Post. p. B8.
  92. ^ Carol Felsenthal (1993). Power, Privilege and the Post: The Katharine Graham Story. Seven Stories Press. pp. 19, 127. ISBN 978-1-60980-290-5. Archived from the original on July 2, 2019. Retrieved September 30, 2018.
  93. ^ Agnes Ernst Meyer (1945). "Orderly Revolution". The Washington Post. Archived from the original on March 23, 2019. Retrieved September 30, 2018.
  94. ^ Sanford D. Horwitt (1989). Let Them Call Me Rebel: Saul Alinsky, His Life and Legacy. Knopf. p. 195. ISBN 978-0-394-57243-7. Archived from the original on July 3, 2019. Retrieved September 30, 2018.
  95. ^ Gregg Herken (October 22, 2014). "The Georgetown Set". Politico. Archived from the original on September 20, 2018. Retrieved September 20, 2018.
  96. ^ Roland Philipps (2018). A Spy Named Orphan: The Enigma of Donald Maclean. W. W. Norton. p. 134. ISBN 978-0-393-60858-8. Archived from the original on March 23, 2019. Retrieved October 12, 2018.
  97. ^ Katharine Graham (1997). Personal History. A.A. Knopf. p. 156. ISBN 978-0-394-58585-7. Archived from the original on March 20, 2021. Retrieved September 30, 2020.
  98. ^ Chalmers McGeagh Roberts (1977). The Washington Post: The First 100 Years. Houghton Mifflin. p. 280. ISBN 978-0-395-25854-5. Archived from the original on March 23, 2019. Retrieved September 18, 2018.
  99. ^ Peter Duffy (October 6, 2014). "The Congressman Who Spied for Russia: The Strange Case of Samuel Dickstein". Politico. Archived from the original on September 20, 2018. Retrieved September 20, 2018.
  100. ^ Weiner, Eric (November 3, 2007). "Waterboarding: A Tortured History". NPR. Archived from the original on December 5, 2013. Retrieved December 19, 2007.
  101. ^ Pincus, Walter (October 5, 2006). "Waterboarding Historically Controversial". The Washington Post. p. A17. Archived from the original on July 6, 2014. Retrieved April 20, 2009.
  102. ^ Chalmers McGeagh Roberts (1977). The Washington Post: The First 100 Years. Houghton Mifflin. p. 363. ISBN 978-0-395-25854-5. Archived from the original on February 2, 2021. Retrieved September 9, 2018.
  103. ^ Michael R. Beschloss (1997). Taking Charge: The Johnson White House Tapes, 1963–1964. Simon & Schuster. p. 32. ISBN 978-0-684-80407-1. Archived from the original on March 23, 2019. Retrieved September 30, 2018.
  104. ^ Taylor Branch (1997). Pillar of Fire: America in the King Years 1963–65. Simon & Schuster. p. 180. ISBN 978-1-4165-5870-5. Archived from the original on March 23, 2019. Retrieved September 18, 2018.
  105. ^ "Pentagon Papers". Encyclopædia Britannica. Archived from the original on June 22, 2020. Retrieved July 12, 2020.
  106. ^ Bruce Bartlett (March 13, 2007), "Partisan Press Parity" Archived May 10, 2011, at the Wayback Machine. The Washington Times.
  107. ^ James Kirchick (February 17, 2009), "Pravda on the Potomac" Archived September 5, 2011, at the Wayback Machine. The New Republic.
  108. ^ William Greider (March 6, 2003), "Washington Post Warriors" Archived May 15, 2011, at the Wayback Machine, The Nation
  109. ^ "Transcript: "Buying the War"". PBS. April 25, 2007. Archived from the original on October 1, 2017. Retrieved December 13, 2009.
  110. ^ "Eleven Years On: How 'The Washington Post' Helped Give Us the Iraq War". The Nation. March 12, 2014. Archived from the original on March 4, 2017.
  111. ^ "Hardball with Chris Matthews for March 23". NBC News. March 26, 2007. Archived from the original on May 5, 2014. Retrieved April 4, 2009.
  112. ^ "Republicans' media bias claims boosted by the scarcity of right-leaning journalists". The Washington Times. Archived from the original on February 9, 2016. Retrieved February 13, 2016.
  113. ^ a b Gerber A, Karlan DS, Bergan D (April 18, 2007). "Does The Media Matter? A Field Experiment Measuring the Effect of Newspapers on Voting Behavior and Political Opinions" (PDF). Yale University. Yale University. Archived (PDF) from the original on January 16, 2007. Retrieved February 13, 2016.
  114. ^ Robert Parry (November 29, 2007). "WPost Buys into Anti-Obama Bigotry". Consortium News. Archived from the original on April 22, 2009. Retrieved April 4, 2009.
  115. ^ Robert Parry (March 19, 2009), "Framing Obama – by the WPost" Archived March 24, 2009, at the Wayback Machine, Consortium News
  116. ^ Howell, Deborah (November 16, 2008). "Remedying the Bias Perception". The Washington Post. Archived from the original on March 5, 2016. Retrieved February 5, 2016.
  117. ^ Richard Davis (2009). Typing Politics: The Role of Blogs in American Politics. Oxford UP. p. 79. ISBN 9780199706136. Archived from the original on September 11, 2015. Retrieved July 2, 2015.
  118. ^ Glenn Greenwald (September 18, 2016). "WashPost Makes History: First Paper to Call for Prosecution of Its Own Source (After Accepting Pulitzer)". The Intercept. Archived from the original on November 10, 2016. Retrieved October 9, 2016.
  119. ^ Ingram, Matthew. "Here's Why The Washington Post Is Wrong About Edward Snowden". Archived from the original on October 11, 2016. Retrieved October 9, 2016.
  120. ^ Disis, Jill (September 18, 2016). "Washington Post criticized for opposing Snowden pardon". Archived from the original on May 27, 2020. Retrieved August 3, 2020.
  121. ^ Trimm, Trevor (September 19, 2016). "The Washington Post is wrong: Edward Snowden should be pardoned". TheGuardian.com. Archived from the original on October 22, 2016. Retrieved October 9, 2016.
  122. ^ Farhi, Paul (February 23, 2017). "The Washington Post's new slogan turns out to be an old saying". The Washington Post. Archived from the original on January 11, 2020. Retrieved February 26, 2017.
  123. ^ a b Glenn Kessler (January 1, 2017), "About the Fact Checker" Archived March 6, 2019, at the Wayback Machine, The Washington Post
  124. ^ a b c d e f g h i Patrick B. Pexton (November 2, 2012). "Patrick Pexton: The Post's endorsements historically tend Democratic". The Washington Post. Archived from the original on July 5, 2018. Retrieved July 5, 2018.
  125. ^ "Post Makes No Endorsement". The New York Times. Associated Press. November 2, 1988. Archived from the original on November 5, 2021. Retrieved September 19, 2021.
  126. ^ "Barack Obama for President". The Washington Post. October 17, 2008. Archived from the original on April 22, 2009. Retrieved April 4, 2009.
  127. ^ "Washington Post Endorsement: Four More Years for President Obama". The Washington Post. October 25, 2012. Archived from the original on October 27, 2012. Retrieved October 28, 2012.
  128. ^ "Hillary Clinton for President". The Washington Post. October 13, 2016. Archived from the original on October 13, 2016. Retrieved October 13, 2016.
  129. ^ "Joe Biden for president". The Washington Post. September 28, 2020. Archived from the original on October 5, 2020. Retrieved October 19, 2020.
  130. ^ "Wrong Choice for Governor". The Washington Post. October 26, 2006. Archived from the original on June 29, 2011. Retrieved April 4, 2009.
  131. ^ "For Congress in Virginia". The Washington Post. October 30, 2006. Archived from the original on August 21, 2011. Retrieved April 4, 2009.
  132. ^ Janet Cooke (September 28, 1980). "Jimmy's World". The Washington Post. p. A1. Archived from the original on August 22, 2016. Retrieved July 9, 2016.
  133. ^ Bill Green, ombudsman (April 19, 1981), "THE PLAYERS: It Wasn't a Game" Archived May 26, 2021, at the Wayback Machine, The Washington Post: " 'I was blown away by the story,' Woodward said. . . . 'Jimmy' was created, lived and vanished in Woodward's shop. . . . Woodward supported the [Pulitzer] nomination strongly. . . .'I think that the decision to nominate the story for a Pulitzer is of minimal consequence. I also think that it won is of little consequence. It is a brilliant story — fake and fraud that it is. It would be absurd for me [Woodward] or any other editor to review the authenticity or accuracy of stories that are nominated for prizes.' "
  134. ^ Mike Sager (Spring 2016), "The fabulist who changed journalism" Archived October 4, 2018, at the Wayback Machine, Columbia Journalism Review
  135. ^ Michael Calderone and Mike Allen (July 2, 2009), "WaPo cancels lobbyist event" Archived October 11, 2018, at the Wayback Machine, Politico
  136. ^ a b Richard Pérez-Peña (July 2, 2009), "Pay-for-Chat Plan Falls Flat at Washington Post" Archived September 3, 2018, at the Wayback Machine, The New York Times: "Postscript: Oct. 17, 2009 . . . Mr. Brauchli now says that he did indeed know that the dinners were being promoted as 'off the record' . . . "
  137. ^ Gautham Nagesh (July 2, 2009) "WaPo Salons Sell Access to Lobbyists" Archived October 11, 2018, at the Wayback Machine, The Atlantic
  138. ^ Ezra Klein (July 6, 2009), "Can The Washington Post Salons Be a Good Thing?" Archived October 18, 2021, at the Wayback Machine, The Washington Post: "The Washington Post really shouldn't need lobbyists for the health-care industry to act as our ombudsmen."
  139. ^ Dan Kennedy (8 July 2009), "Selling out the Washington Post" Archived October 9, 2021, at the Wayback Machine, The Guardian: "Perhaps the most shocking thing about Washington Post publisher Katharine Weymouth's misbegotten plan to sell access to her journalists at off-the-record dinners in her own home is that so many found it so shocking."
  140. ^ Dan Kennedy (20 Oct 2009), "Truth, lies and the Washington Post" Archived October 24, 2021, at the Wayback Machine, The Guardian: "If only we'd known that Washington Post executive editor Marcus Brauchli was talking about the 'Chatham House rule' last summer when he was explaining what he knew about those now-infamous salons."
  141. ^ Howard Kurtz (July 3, 2009), "Washington Post Publisher Cancels Planned Policy Dinners After Outcry" Archived January 2, 2017, at the Wayback Machine, The Washington Post
  142. ^ Fallows, James (February 3, 2011). "Official Chinese Propaganda: Now Online from the WaPo!". The Atlantic. Archived from the original on February 7, 2011.
  143. ^ Lim, Louisa; Bergin, Julia (December 7, 2018). "Inside China's audacious global propaganda campaign". The Guardian. Archived from the original on March 10, 2020. Retrieved March 21, 2020.
  144. ^ Cook, Sarah. "Beijing's Global Megaphone". Freedom House. Archived from the original on March 21, 2020. Retrieved March 21, 2020.
  145. ^ Fifield, Anna (January 15, 2020). "China is waging a global propaganda war to silence critics abroad, report warns". The Washington Post. Archived from the original on October 27, 2020. Retrieved March 21, 2020.
  146. ^ Magnier, Mark (February 8, 2020). "US lawmakers push Justice Department to investigate China Daily, label the newspaper a foreign agent". South China Morning Post. Archived from the original on August 11, 2020. Retrieved March 21, 2020.
  147. ^ "Rubio Joins Cotton, Banks, Colleagues in Urging DOJ to Investigate China Daily". Office of U.S. Senator Marco Rubio. February 7, 2020. Archived from the original on March 22, 2020. Retrieved March 21, 2020.
  148. ^ Waterson, Jim; Jones, Dean Sterling (April 14, 2020). "Daily Telegraph stops publishing section paid for by China". The Guardian. ISSN 0261-3077. Archived from the original on April 15, 2020. Retrieved November 23, 2020.
  149. ^ "Washington Post Faces Suit Charging Abuse of Overtime". The New York Times. Associated Press. October 2, 1986. p. A20. Archived from the original on December 15, 2021. Retrieved December 15, 2021.
  150. ^ Isobel Asher Hamilton (June 15, 2018). "More than 400 Washington Post staffers wrote an open letter to Jeff Bezos calling out his 'shocking' pay practices". Business Insider. Archived from the original on June 18, 2018. Retrieved June 18, 2018.
  151. ^ Abrams, Rachel (January 27, 2020). "Washington Post Suspends a Reporter After Her Tweets on Kobe Bryant". The New York Times. ISSN 0362-4331. Archived from the original on June 12, 2022. Retrieved June 12, 2022.
  152. ^ Charlotte Klein, Judge Tosses Reporter Felicia Sonmez's Discrimination Case Against The Washington Post Archived June 8, 2022, at the Wayback Machine, Vanity Fair (March 28, 2022).
  153. ^ a b Jeremy Barr, Post editor Buzbee warns staff on Twitter strife: 'Be constructive and collegial', Washington Post (June 7, 2022).
  154. ^ Paul Schwartzman & Jeremy Barr. "Felicia Sonmez terminated by The Washington Post after Twitter dispute". Washington Post. ISSN 0190-8286. Archived from the original on June 10, 2022. Retrieved June 12, 2022.
  155. ^ Farhi, Paul (February 19, 2019). "The Washington Post sued by family of Covington Catholic teenager". The Washington Post. Archived from the original on February 20, 2019. Retrieved February 19, 2019.
  156. ^ Chamberlain, Samuel (February 19, 2019). "Covington student's legal team sues Washington Post". Fox News. Archived from the original on February 20, 2019. Retrieved February 20, 2019.
  157. ^ Knight, Cameron (October 28, 2019). "Judge to allow portion of Nick Sandmann lawsuit against Washington Post to continue". USA Today. Archived from the original on October 29, 2019. Retrieved October 29, 2019.
  158. ^ Re, Gregg (October 28, 2019). "Judge reopens Covington Catholic High student's defamation suit against Washington Post". Fox News. Archived from the original on October 29, 2019. Retrieved October 29, 2019.
  159. ^ Knight, Cameron (October 28, 2019). "Judge to allow portion of Nick Sandmann lawsuit against Washington Post to continue". USA Today. Archived from the original on October 29, 2019. Retrieved October 29, 2019.
  160. ^ "Nick Sandmann settles $250M lawsuit with the Washington Post". www.msn.com. Archived from the original on August 30, 2020. Retrieved July 24, 2020.
  161. ^ Andrew Beaujon, Richard Cohen Leaves the Washington Post Archived August 9, 2020, at the Wayback Machine, Washington Post (September 23, 2019): "In the years since he displayed a remarkable ability to survive at the paper despite ...frequently stepping in it with regard to race, like the time he wrote that 'People with conventional views must repress a gag reflex when considering the mayor-elect of New York — a white man married to a black woman and with two biracial children; or the time that he wrote sympathetically about the man who killed Trayvon Martin..."
  162. ^ Maya K. Francis, Richard Cohen's Been Gag-Worthy on Race for Years Archived August 4, 2020, at the Wayback Machine, Philadelphia Magazine (November 13, 2013).
  163. ^ Hadas Gold, George Will slammed for sexual assault column Archived August 9, 2020, at the Wayback Machine, Politico (June 10, 2014).
  164. ^ Alyssa Rosenberg, George Will's distasteful conclusions about sexual assault Archived February 1, 2021, at the Wayback Machine, Washington Post (June 10, 2014).
  165. ^ "'Washington Post' slammed for op-ed by antisemitic Houthi leader". The Jerusalem Post. November 10, 2018. Archived from the original on May 23, 2020. Retrieved May 31, 2020.
  166. ^ Wolfsuhn, Joseph (February 19, 2020). "Washington Post slammed, changes headline after op-ed calls for 'elites' to have 'bigger say in choosing the president'". Fox News. Archived from the original on October 17, 2021.
  167. ^ Shear, Michael D.; Haberman, Maggie; Confessore, Nicholas; Yourish, Karen; Buchanan, Larry; Collins, Keith (November 2, 2019). "How Trump Reshaped the Presidency in Over 11,000 Tweets". The New York Times. ISSN 0362-4331. Archived from the original on May 1, 2020. Retrieved March 25, 2022.
  168. ^ Montanaro, Dominico (August 13, 2019). "Bernie Sanders Again Attacks Amazon — This Time Pulling In 'The Washington Post'". NPR. Archived from the original on November 27, 2019. Retrieved March 25, 2022.
  169. ^ Lee, Jasmine C.; Quealy, Kevin (January 28, 2016). "The 598 People, Places and Things Donald Trump Has Insulted on Twitter: A Complete List". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved March 25, 2022.
  170. ^ Katrina vanden Heuvel (August 20, 2019). "Bernie Sanders Has a Smart Critique of Corporate Media Bias". The Washington Post. Archived from the original on January 1, 2020. Retrieved December 22, 2019.
  171. ^ "Russia Is Said to Be Interfering to Aid Sanders in Democratic Primaries". The New York Times. February 21, 2020. Archived from the original on February 21, 2020.
  172. ^ Higginbotham, Tim (August 27, 2019). "The Washington Post's War on Bernie Continues". Jacobin. Archived from the original on March 25, 2022. Retrieved March 25, 2022.
  173. ^ "If You're Looking for Evidence of WaPo Media Bias Against Bernie Sanders, Here It Is". Common Dreams. Archived from the original on May 15, 2020. Retrieved May 22, 2020.
  174. ^ Darcy, Oliver; Grayer, Annie; Krieg, Greg (August 13, 2019). "Washington Post editor responds to Bernie Sanders: Your 'conspiracy theory' is wrong". CNN. Archived from the original on November 30, 2019. Retrieved November 17, 2019.
  175. ^ Beaujon, Andrew (November 13, 2012). "Marcus Brauchli steps down as Washington Post executive editor, Marty Baron to take over". Poynter Institute. Archived from the original on May 11, 2016. Retrieved May 12, 2016.
  176. ^ Brian Stelter (January 26, 2021). "Washington Post editor Marty Baron announces his retirement". CNN. Archived from the original on April 16, 2021. Retrieved March 22, 2021.
  177. ^ "Washington Post names Sally Buzbee as executive editor, replacing Marty Baron". The Guardian. May 11, 2021. Archived from the original on May 11, 2021. Retrieved May 11, 2021.
  178. ^ "Dan Balz". The Washington Post. Archived from the original on December 27, 2017. Retrieved December 28, 2017.
  179. ^ "Robert Costa". The Washington Post. Archived from the original on December 30, 2017. Retrieved December 28, 2017.
  180. ^ "Michael de Adder joins Washington Post Opinions as a political cartoonist". WashPost PR Blog. The Washington Post. March 26, 2021. Archived from the original on June 14, 2021. Retrieved March 26, 2021.
  181. ^ "Karoun Demirjian". The Washington Post. Archived from the original on December 28, 2017. Retrieved December 28, 2017.
  182. ^ "Shane Harris joins national desk as intelligence reporter". The Washington Post. December 21, 2017. ISSN 0190-8286. Archived from the original on April 13, 2019. Retrieved December 28, 2017.
  183. ^ "Fred Hiatt" Archived October 18, 2021, at the Wayback Machine. The Washington Post
  184. ^ "David Ignatius". The Washington Post. Archived from the original on December 27, 2017. Retrieved December 28, 2017.
  185. ^ "Carol D. Leonnig". The Washington Post. Archived from the original on August 13, 2018. Retrieved December 28, 2017.
  186. ^ "Ruth Marcus". The Washington Post. Archived from the original on December 27, 2017. Retrieved December 28, 2017.
  187. ^ "Dana Milbank" Archived September 11, 2021, at the Wayback Machine, The Washington Post
  188. ^ "David Nakamura". The Washington Post. Archived from the original on April 23, 2021. Retrieved January 14, 2019.
  189. ^ "Ashley Parker". The Washington Post. Archived from the original on December 28, 2017. Retrieved December 28, 2017.
  190. ^ "Kathleen Parker". The Washington Post. Archived from the original on December 28, 2017. Retrieved December 28, 2017.
  191. ^ "Catherine Rampell". The Washington Post. Archived from the original on December 28, 2017. Retrieved December 28, 2017.
  192. ^ "Eugene Robinson". The Washington Post. Archived from the original on December 28, 2017. Retrieved December 28, 2017.
  193. ^ "Jennifer Rubin". The Washington Post. Archived from the original on December 28, 2017. Retrieved December 28, 2017.
  194. ^ "Philip Rucker". The Washington Post. Archived from the original on December 29, 2017. Retrieved December 28, 2017.
  195. ^ "Michelle Singletary" Archived September 1, 2021, at the Wayback Machine, The Washington Post
  196. ^ "Dayna Smith". www.worldpressphoto.org. Archived from the original on August 9, 2020. Retrieved May 3, 2020.
  197. ^ "Stephen Stromberg". Washingtonpost.com. Archived from the original on August 20, 2022. Retrieved August 6, 2022.
  198. ^ "David Weigel". The Washington Post. Archived from the original on August 13, 2018. Retrieved December 28, 2017.
  199. ^ "Leana S. Wen" Archived November 5, 2021, at the Wayback Machine, The Washington Post
  200. ^ "George F. Will". The Washington Post. Archived from the original on May 10, 2015. Retrieved December 28, 2017.

Further reading

  • Kelly, Tom. The imperial Post: The Meyers, the Grahams, and the paper that rules Washington (Morrow, 1983)
  • Lewis, Norman P. "Morning Miracle. Inside the Washington Post: A Great Newspaper Fights for Its Life". Journalism and Mass Communication Quarterly (2011) 88#1 pp: 219.
  • Merrill, John C. and Harold A. Fisher. The world's great dailies: profiles of fifty newspapers (1980) pp 342–52
  • Roberts, Chalmers McGeagh. In the shadow of power: the story of the Washington Post (Seven Locks Pr, 1989)

External links

The Washington Post at Wikipedia's sister projects
  • Media from Commons
  • News from Wikinews
  • Texts from Wikisource
  • Data from Wikidata
Scholia has an organization profile for The Washington Post.
  • Official website Edit this at Wikidata (Mobile)
  • Today's The Washington Post front page at the Newseum website
  • The Washington Post Company history at Graham Holdings Company
  • The Washington Post channel in Telegram
  • Scott Sherman, May 2002, "Donald Graham's Washington Post" Columbia Journalism Review. September / October 2002.
  • "War Reporters – Imperial Life in the Emerald City" at the Wayback Machine (archived January 2, 2007)
  • Jaffe, Harry. "Post Watch: Family Dynasty Continues with Katharine II", Washingtonian, February 26, 2008.
  • "Washington+Post", Core.ac.uk, Open access research papers open access
  • v
  • t
  • e
Pulitzer Prizes
  • v
  • t
  • e
  • Complete list
  • (1985–2000)
  • (2001–2025)
  • v
  • t
  • e
Pulitzer Prize for Local Reporting, No Edition Time (1953–1963)
1953
Edward J. Mowery
1954
Alvin McCoy
1955
Roland Kenneth Towery
1956
Arthur Daley
1957
Wallace Turner
1958
George Beveridge
1959
John Harold Brislin
1960
Miriam Ottenberg
1961
Edgar May
1962
George Bliss
1963
Oscar Griffin Jr.
Pulitzer Prize for Local Investigative Specialized Reporting (1964–1984)
1964
James V. Magee
Albert V. Gaudiosi
Frederick Meyer
1965
Gene Goltz
1966
John Anthony Frasca
1967
Gene Miller
1968
J. Anthony Lukas
1969
Al Delugach
Denny Walsh
1970
Harold E. Martin
1971
William Jones
1972
Timothy Leland
Gerard M. O'Neill
Stephen Kurkjian
Ann Desantis
1973
The Sun Newspapers of Omaha
1974
William Sherman
1975
The Indianapolis Star
1976
Chicago Tribune
1977
Acel Moore
Wendell Rawls Jr.
1978
Anthony R. Dolan
1979
Gilbert M. Gaul
Elliot G. Jaspin
1980
Stephen Kurkjian
Alexander B. Hawes Jr.
Nils Bruzelius
Joan Vennochi
Robert M. Porterfield
1981
Clark Hallas
Robert B. Lowe
1982
Paul Henderson
1983
Loretta Tofani
1984
Kenneth Cooper
Joan Fitz Gerald
Jonathan Kaufman
Norman Lockman
Gary McMillan
Kirk Scharfenberg
David Wessel
Pulitzer Prize for Investigative Reporting (1985–present)
1985
Lucy Morgan
Jack Reed
William K. Marimow
1986
Jeffrey A. Marx
Michael M. York
1987
Daniel R. Biddle
H.G. Bissinger
Fredric N. Tulsky
John Woestendiek
1988
Dean Baquet
William C. Gaines
Ann Marie Lipinski
1989
Bill Dedman
1990
Lou Kilzer
1991
Joseph T. Hallinan
Susan M. Headden
1992
Lorraine Adams
Dan Malone
1993
Jeff Brazil
Steve Berry
1994
Providence Journal-Bulletin
1995
Stephanie Saul
Brian Donovan
1996
The Orange County Register
1997
Eric Nalder
Deborah Nelson
Alex Tizon
1998
Gary Cohn
Will Englund
1999
Miami Herald
2000
Sang-Hun Choe
Charles J. Hanley
Martha Mendoza
2001
David Willman
2002
Sari Horwitz
Scott Higham
Sarah Cohen
2003
Clifford J. Levy
2004
Michael D. Sallah
Joe Mahr
Mitch Weiss
2005
Nigel Jaquiss
2006
Susan Schmidt
James V. Grimaldi
R. Jeffrey Smith
2007
Brett Blackledge
2008
Walt Bogdanich
Jake Hooker
Chicago Tribune
2009
David Barstow
2010
Barbara Laker
Wendy Ruderman
Sheri Fink
2011
Paige St. John
2012
Matt Apuzzo
Adam Goldman
Eileen Sullivan
Chris Hawley
Michael J. Berens
Ken Armstrong
2013
David Barstow
Alejandra Xanic von Bertrab
2014
Chris Hamby
2015
Eric Lipton
The Wall Street Journal
2016
Leonora LaPeter Anton
Anthony Cormier
Michael Braga
Esther Htusan
2017
Eric Eyre
2018
The Washington Post
2019
Matt Hamilton
Harriet Ryan
Paul Pringle
2020
Brian Rosenthal
2021
Matt Rocheleau
Vernal Coleman
Laura Crimaldi
Evan Allen
Brendan McCarthy
2022
Corey G. Johnson
Rebecca Woolington
Eli Murray
  • v
  • t
  • e
As Pulitzer Prize for Telegraphic Reporting – National (1942–1947)
1942–1947
As Pulitzer Prize for National Reporting (1948-present)
1948–1949
1950–1959
1960–1969
1970–1979
1980–1989
1990–1999
2000–2009
2010–2020
  • v
  • t
  • e
  • Complete list
  • (1918–1925)
  • (1926–1950)
  • (1951–1975)
  • (1976–2000)
  • (2001–2025)
  • v
  • t
  • e
  • Complete list
  • (1918–1925)
  • (1926–1950)
  • (1951–1975)
  • (1976–2000)
  • (2001–2025)
  • v
  • t
  • e
  • Complete list
  • (1918–1925)
  • (1926–1950)
  • (1951–1975)
  • (1976–2000)
  • (2001–2025)
Portals:
 Journalismflag United States
Authority control Edit this at Wikidata
General
  • VIAF
    • 1
  • WorldCat (via VIAF)
National libraries
  • Norway
  • Germany
  • Israel
  • Czech Republic
  • Poland
Other
  • SUDOC (France)
    • 1